مقالات

عیب یابی بخاری

عیب یابی بخاری | تعمیرات آبگرمکن و کولرگازی در گروه ایران شرق شهریار
۲/۵ - (۱ امتیاز)

پیش از هرچیز عیب یابی بخاری مهم ترین مرحله باری تعمیر یا سرویس بخاری است. اگر ایراد را بدانید هم راحت تر میتوانید متخصص تعمیر بخاری خود را پیدا کنید و هم هزینه کمتری را برای آن خواهید پرداخت. فرقی نمی‌کند که به سرویس بخاری نیاز دارید یا تعمیر آن تیم تخصصی تعمیرات ایران شرق نمایندگی در خدمت ملت شریف مناطق ملارد و شهریار است. اگر می‌خواهید سفارش خود را ثبت کنید، لازم است پیش از هرچیز ایرادهای بخاری خود را پیدا کنید. پس هر یک از نشانه‌های زیر را مشاهده کردید با ایران شرق تماس بگیرید. برای تعمیرات انواع لوازم خانه مانند یخچال ، آبگرمکن ، کولرگازی و… با کارشناسان ما در گروه ایران شرق شهریار تماس بگیرید.

عیب یابی بخاری

استشمام بوی سوختن گاز بعد از روشن کردن بخاری میتواند نشانه انسداد مجاری دود باشد. پس پیش از اینکه با تعمیرات ایران شرق تماس بگیرید، مسیر دود کش و یا شی احتمالی مسدود کننده خروجی دودکش را کنترل کنید. علت دوم استشمام بوی سوختن گاز میتواند نازک بودن قطر دودکش ساختمان و یا کمتر بودن قطر آن از قطر دودکش بخاری باشد. دقت کنید! شما باید از دودکش با قطر مناسب استفاده کنید. علت سوم به مشام رسیدن بوی گاز بعد از روشن کردن بخاری میتواند دودکش بدون کلاهک می‌باشد. کلاهک برای جلوگیری از وارد شدن گازهای حاصل از احتراق در اثر اثر وزش باد استفاده میشود. پس به استاندارد بودن آن دقت کنید. اگر این بویی که هنگام کارکردن بخاری گازی تان به مشام میرسد، بوی گاز خام است در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بوی گاز خام بعداز روشن کردن بخاری

علت انتشار بوی گاز خام بعد از روشن کردن بخاری ممکن است نشت گاز از اتصالات لوله‌های رابط بین شیر کنترل و مشعل یا پیلوت باشد. به ندرت اتفاق می‌افتد که اتصالات لوله‌های متصل به شیر کنترل شل بوده و باعث نشتی گاز گردد. برای اطمینان از سالم بودن این قسمت با کف صابون محل اتصالات را بیازمایید خودتان بخاریتان را تعمیر کنید. اگر این بوی گاز با پخش شدن گاز به اطراف و روشن نشدن شعله گاز همراه است، نکته بعدی را درباره تعمیرات بخاری گاز سوز خود بخوانید.

علت دیگر استشمام بوی گاز خام هنگام روشن بودن بخاری خاموشی یکی از شعله‌های پیلوت میباشد. در صورت تنظیم نبودن شعله پیلوت احتمال خاموشی یکی از شعله‌ها وجود دارد. تنظیم نبودن شعله پیلوت باعث نشتی گاز می‌شود.پس پیش از تماس برای تعمیرات بخاری، طول و اندازه شعله پیلوت را تنظیم نمایید. برای این کار پیچ پشت پیلوت را باز نموده، با پیچ گوشتی پیچ تنظیم شعله پیلوت را در حالی‌که شعله آن روشن است، تنظیم نمایید.

اگر همزمان با استشمام بوی گاز خام، شعله بخاری نیز نامناسب یا کمتر از حالت عادی است، انسداد سوراخ‌های مشعل را بررسی کنید. کثیفی بیش از حد مشعل و یا انسداد سوراخ‌های آن جلوی عبور مخلوط هوا و گاز را گرفته عیب مذکور رخ می‌دهد. مشعل را از جای خود خارج کنید با برس و یا با فشار باد آن را تمیز نمایید.

اگر دکمه فرمان بخاری را از حال پیلوت به شعله نمیبرد بخوانید

علت اول انتشار گاز خام بعد از چرخاندن دکمه پیلوت: ممکن است انسداد مجرای ورودی مشعل توسط شی خارجی علت این اتفاق باشد. قبل از هر اقدامی ابتدا شیر اصلی را ببندید! تعمیرات ایران شرق سلامت و آسایش شما را در اولویت قرار میدهد. و مجرای ورودی مشعل را بازرسی کنید، اجسام خارجی احتمالی را خارج کنید.

علت دوم پخش شدن گاز بعد از حرکت دادن دکمه از روی پیلوت میتواند انحراف نازل (ژیگلور) گاز از جای خود باشد. اگر نازل گاز در اثر ضربه و یا شل‌ شدن پیچ‌های آن از جای خود منحرف شده باشد، گاز به داخل مشعل تزریق نمی‌شود. تعمیر این بخش از بخاری را به متخصص آن بسپارید. ایران شرق شهریار متخصص در تعمیر انواع بخاری گازی، کولر آبی، آبگرمکن، پکیج و … خاموش شدن ناگهانی بخاری میتواند علت جدی تری داشته باشد که باید درباره آن بخوانید.

گاهی اوقات بخاری خود به خود خاموش می‌شود

علت اینکه گاهی بخاری خود بخود خاموش میشود تنظیم نبودن شعله‌های شمعک و گرم نشدن ترموکوپل در حین کار کردن است. اگر سر ترموکوپل درست در شعله شمعک قرار نگرفته باشد، الکتریسته تولید شده توسط آن به حدی نیست که بتواند هسته بوبین را در حالت جذب نگه دارد. بنابراین فنر بوبین هسته را به بیرون رانده و مسیر گاز را مسدود می‌کند.پیشنهاد میکنیم تعمیر این بخش را خودتان انجام ندهید! ممکن است یکبار تعمیر شما را متحمل هزینه سنگین خرید یک بخاری جدید کند! پس همین حالا با تعمیرات ایران شرق، وبسایت تخصصی تعمیر انواع بخاری، رادیاتور، کولر آبی، آبگرمکن و … تماس بگیرید. یا سفارش خود را در سایت ما ثبت کنید تا در اسرع وقت با شما جهت هماهنگ شدن زمان رزرو تعمیرات تماس گرفته شود. برای تعمیرات انواع لوازم خانه مانند یخچال ، آبگرمکن ، کولرگازی و… با کارشناسان ما در گروه ایران شرق شهریار تماس بگیرید.

‫۵/۵ ‫(۱ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *